woensdag 21 november 2012

International Justice Mission

Volkomen onbevangen en totaal onvoorbereid zit ik te wachten totdat de spreker gaat beginnen. Het is een open iemand die gelijk vol passie gaat vertellen over het werk dat hij doet. En dat is niet zomaar wat. Naarmate zijn verhaal vordert, des te overtuigender hij weet over te brengen hoe belangrijk het werk is dat de organisatie doet. De passie is vooral gericht op de mensen die het nodig hebben. Gerechtigheid voor de onderdrukten en allerarmsten.

Zodra de eerste beelden het scherm afspatten, bekrachtigt het betoog van de spreker. Woorden doen veel, maar beelden komen binnen en dat is vanavond niet minder. Wat de spreker heeft verteld is in beelden te zien. Jonge meisjes in een bordeel, hele jonge meisjes …

Het is stil in de zaal. Iedereen is vol van de beelden en het verhaal dat is verteld. De spreker neemt nog even het woord en vertelt wat wij als toehoorders voor de organisatie kunnen betekenen.

Ik schrijf me in als gebedspartner en neem me voor deze organisatie onder de mensen te brengen. Voor gisteravond wist ik van het bestaan van de organisatie niet af en jij wellicht ook niet, maar dat zal nu veranderen.

Klik op de foto en ga naar de website.

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi,dat je hier aandacht aan besteed,Gerreke.
    Echt verschrikkelijk wat daar gebeurd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed initiatief...
    ik heb het ook al eens op tv gezien,
    alleen weet ik niet of dit de zelfde organisatie is, daar was een bekende Nederlandse bij betrokken!!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad nooit van gehoord! Dank je voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had er ook nog nooit van gehoord, wist wel dat zulke dingen gebeuren in de werled, maar als je dan die beelden en getallen ziet op de website...pfff...heftig. Wordt ook hier een gebedspunt
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen