zondag 11 september 2011

Beginnende herfst

Als ik langs een prachtig verkleurde boom fiets jeuken mijn handen er een foto van te maken. Maar ja, geen toestel mee. Wil het nou dat de boom op zo'n 100 meter van m'n huis staat.

Ik zet mijn fiets in de schuur, loop het huis in en pak mijn toestel. De boom is geen succes. Ik krijg hem er niet goed op. Tegenlicht en zo, het wordt allemaal veel te donker. En het huis op de achtergrond is hinderlijk. Maar even verderop staat een groep bomen met dezelfde mooie kleur en geen hinderlijk huis op de achtergrond. Het plaatje is aardig. Ik loop redelijk tevreden huiswaarts, onderwijl nog wat plaatjes schietend. Met tot slot de hortensia in mijn tuin.

Dag herfst welkom in Nederland, je lijkt niet weggeweest!




16 opmerkingen:

  1. Hallo Gerreke,
    Wat een mooie sfeervolle plaatjes heb je gemaakt. Zo willen we de herfst wel verwelkomen hoor... Als het zo mooi mag blijven tenminste. Dus niet te veel regen, want dan kunnen we niet naar buiten om dit soort foto´s te maken...
    Ik wens je nog een fijne avond en een heel mooie week,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's ,heerlijk de herfst met zijn mooie kleuren
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héérlijk die herfstkleuren
    en als het toch niet wil nazomeren kom maar op :-)
    Alleen die wind en die wolken ...
    vandaag baalde ik er even vreselijk van !!!
    Manlief zou de sprong van zijn leven maken.
    Startklaar om te gaan skydiven
    is het toch nog afgeblazen vanwege wind en laaghangende bewolking.
    Binnenkort nieuwe poging. Je LEEFT en je wilt wat !!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je foto's zijn echt goed gelukt.
    Mooie sfeer zo.
    Ik kan altijd zo genieten van de herfstkleuren.
    Dan vind ik de natuur werkelijk prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je foto's zijn erg mooi. Stiekem hoop ik op nog een paar mooie nazomer dagen, alhoewel de herfst ook een mooi jaargetijde is.

    Fijne week! Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dank je voor je lieve reactie.
    mooie herfstfotos heb je gemaakt Gerrreke!
    en ja vandaag lijkt het toch ook echt een herfstdag te worden.. het is hier grijs en het waait behoorlijk.. ik hoor de eikels uit de bomen vallen.. toch houd ik van dit jaargetijde.. van de schitterende kleuren en van de geur die de herfst met zich meebrengt.. en het liefst toch wel met een zonnetje!

    fijne week!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Gerreke!! Als is de herfst niet echt mijn jaargetijde, de kleuren zijn wel mooi in dit seizoen.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi !!! Gerreke die kleuren......tja dan is het herfst........hmmmmm.....fijne week liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Gerreke,

    Ja echt herfst met al een zware storm met veel schade aan de bomen hier in ons dorp. We willen nog zo graag wat warme zonnestralen maar de tijd tikt toch vooruit en langzaam kleuren de bomen en zien we geel, oranje, en rood. Ook vallen er al vele blaadjes naar beneden. Maar zo met onze lens kunnen we er wel weer mooie beelden maken en dat laat jij hier zien. Ik vindt de laatste ook echt heel gaaf!

    Groetjes Cristien.

    PS.
    Lief dat je dat vraagt maar alles is goed,
    je hoort nog van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de herfst toch de mooiste periode voor natuurfoto's. Jammer genoeg hebben we niet van de zomer kunnen genieten... dan maar van de mooie herfstplaatjes!
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welkom herfst! Leuke foto's heb je geschoten. Omdat ik gek op letters en woorden ben, geniet ik natuurlijk ook van je verhaal over 'hoe je geworsteld heb om mooie foto's te maken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee, klopt, het is al weken herfst hè.
    Maar het zonnetje is ook nog welkom, hoor.
    Heel mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's!
    Ik vind alle seizoen mooi maar de lente is toch echt favoriet.

    Door jou foto's kom ik alwel weer een beetje in de herfstsferen!
    Mooie stukjes schrijf je.

    groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi GERREKE
    mooie herfst foto's zonde dat nu al de herfst intreed maar ja dat heeft ook wel iets.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd weer mooi om te zien hoe alles zo verkleurt.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geef maar een heerlijk warme zomer zonder al die regen, maar ja...dat was dit jaar helaas niet zo, dus de herfst is al volop aanwezig, gevolgd door een lange winter en daar word ik helemaal niet blij van, maar goed het zal wel weer moeten en gelukkig heb ik er niets over te zeggen

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen