zondag 5 juni 2011

Bloemenzee

Ontspannen en tot rust komen kan ik het beste met een goed boek of een fototoestel. Ik kies dit keer voor de tuin om de bloemenzee vast te leggen. Van elk soort maak ik foto's, om mijn tuin en alles wat erin staat in kaart te brengen. Nu heb ik niet zo'n heel grote plattegrond nodig om mijn tuin te schetsen, maar er staan toch zeker meer planten in dan ik gedacht had.

Nog niet eerder heb ik zo vaak mijn spuit ter hand gehad om mijn bloemen en planten van het nodige vocht te voorzien. Blij toe dat er vandaag het nodige vocht de aarde heeft geraakt, gepaard met donderend geraas. Maar wat geeft het wij zaten veilig binnen.

Mijn planten hebben er weinig schade aan ondervonden. Enkelen zijn wat platgeslagen, maar die komen wel weer overeind. Hier een kijkje in mijn tuin. En op verzoek ook de namen erbij.

Geranium (Ooievaarsbek)

Hoornbloem (Cerastium biebersteinii)

(Hoe heet deze struik?)

Salvia nemorosa

Andoorn (Stachys grandiflora)

Andoorn (Stachys grandiflora)

Hoornbloem (Cerastium biebersteinii)

Lavatera

Campanula

Prikneus (Lychnis coronaria)

27 opmerkingen:

  1. Hele mooie bloemenfoto's Gerreke,
    prachtig belicht.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor je bloemen foto's .Ik zou dat ook eens moeten doen ,echt alles goed op de foto zetten.Vooral de Hosta's want elk voorjaar moet ik me weer afvragen waar ze precies staan.De plant met de Gele bloem is volgens mij de Hypericum .Goed voor de plantjes een paar flinke buien ,hier ligt er ook wel wat plat ,maar dat komt wel weer goed.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hypericum lieverd....mooie post !! gaat het een beetje met je??? knuffel van mij...liefs Ria....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je op deze manier je ontspanning en rust kunt vinden (al zal dat nu lang niet makkelijk zijn!) Je hebt prachtige foto's gemaakt en fijn dat je de namen erbij hebt gezet.

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig maar dat je je wat ontspannen kunt na de heftige emoties van de afgelopen weken. Je tuin staat er fleurig bij en wat weet je de namen goed, daar kan ik nog wat van leren!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Gerreke
    mooie foto's van die bloemen.
    mooi in belt gebracht.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed,zeg...de plantennamen.
    Ik ben ook een echte plantengek,maar heb toch dikwijls moeite met de namen.
    En je foto's zijn schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee om je op deze manier te ontspannen! Bijkomend voordeel is dan, dat wij er ook wat aan hebben :)
    Prachtige kleuren, mooie composities... oogstrelend Gerreke.

    Lieve groet,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed van je om in de tuin met fototoestel wat ontspannen bezig te zijn.
    Gelukkig weet Ria de naam van de onbekende plant.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke manier om te ontspannen na deze moeilijke tijd. Je foto's zijn prachtig.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je je aandacht even op wat anders kan richten
    en zo ook wat rust kunt pakken.
    Inderdaad een prachtige bloemenzee
    wát een verscheidenheid aan bloemen in je tuin.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn om zo even van je tuin te genieten, een wonder op zich al die bloemenpracht.
    Geniet ervan, het mag en het helpt om even rust te krijgen.

    Een heel goede week voor jullie.

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt mooie plantjes en bloemetjes in je tuin staan Gerreke...
    Prima vastgelegd en benoemd, laat ik de plant/bloem waarvan jij de naam niet weet het mooiste vinden...
    prima dat je je op deze manier kunt ontspannen!!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie bloemetjes heb je Gerreke! Maar ik heb geen idee hoe je die 3de noemt....

    Heel veel groetjes vanuit Indiana
    Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fijn Gerreke dat je rust kunt vinden in je tuin, de natuur en met je fototoestel mooie plaatjes schieten..
    wat knap dat je de namen allemaal weet, helaas kan ik je niet helpen aan de naam van de plant die je nog niet weet, wel een hele bijzonder trouwens, beetje exotisch!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bellissime foto,bellissimi fiori,complimenti per il giardino!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige bloemen heb jij in je tuin.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtig vastgelegt deze mooie bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie bloemenpracht! Kan je niet helpen aan de onbekende struik, maar er is vast iemand die het weet.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Gerreke wat een heerlijke bloemen heb je in je tuin en puur natuur allemaal prachtig en mooie foto's heb je er van gemaakt
    ik wens je heel veel sterkte toe
    Hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Gerreke,

    Ja fotografie bied voor mij ook die uitlaatklep.

    Je kan zien dat jij je bloemen en planten met heel veel liefde verzorg.
    Alles staat er zo lekker fris en fruitig op.
    Alsof ze helemaal geen last hebben van de warmte en droogte.
    Fraaie serie.
    LG en sterkte, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Rust zoeken en vinden in de schepping...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk dat je de mogelijkheid hebt om zo even weg te kruipen met je gedachten. Blijven doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed te lezen Gerreke dat je op deze manier.... in je tuin weer bezig bent, toch wat ontspanning en rust kan krijgen!
    Je laat ons weer een ware bloemenpracht zien!!
    Een hele lieve groet van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tot rust komen in de tuin, dan kan zeker, daar kan ik je over meespreken. Ik hoop dat het al wat beter gaat en wens je veel sterkte.
    Prachtige bloemen heb je trouwens in je tuin.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Gerreke, ben blij te lezen dat je op deze heerlijke manier toch wat rust kunt vinden. Je hebt een heel mooi blogje er van gemaakt en ik geniet volop van je fotowerk! Netjes gedaan, mijn complimenten. Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige foto's zeg, en dat je al die namen weet!

    BeantwoordenVerwijderen