maandag 13 december 2010

Goedemorgen maandag!

Geen sneeuw meer te zien. Maar wel een dun laagje ijst op de sloot waarlangs ik vanochtend gefietst ben. Dat zal wellicht zo blijven als het kwik niet boven nul komt. De rietkragen langs de sloot weerspiegelen in het flinterdunne laagje ijs. Het is koud en we kruipen zo diep mogelijk onze jas in. De handschoenen die we toch maar hebben aangetrokken is beslist geen overbodige luxe.

De donkere dagen voor kerst zijn echt aangebroken. Van alle kaarsen en kerstverlichting in huis wordt volop gebruik gemaakt. Dat laat dan ook duidelijk z’n sporen op de ramen na. Maar daar valt toch weinig doorheen te zien met dat donkere weer.
Terwijl de koffie pruttelt, de chocomel wordt opgewarmd en de warme banketstaaf ligt te wachten om aangesneden te worden, completeer ik het beeld met wat winterse plaatjes. Ik heb hier zo mijn best op gedaan, dat ik ze graag wil delen.














Deze week zet ik een kort verhaal op mijn blog. Het heeft de titel ‘Omzien naar …’. Deze titel is tweeledig. Allereerst is het belangrijk, zeker in de tijd van kerst waarin ieder elkaar opzoekt, naar elkaar om te zien. Ten tweede een omzien naar ingrijpende momenten in je leven, dat je, door de jaren heen, heeft gevormd tot wie je nu bent.

Ik licht mijn verhaal nu een beetje toe, want als ik mijn stuk plaats wil ik er verder niets bij zetten dat de aandacht van het stuk zou kunnen afleiden. Ik vind het spannend, want het is voor mij een mooi en bijzonder stuk. Ik zie uit naar jullie reacties. Laat gerust je mening achter en deel ze met anderen. Ik lees ze later, want ik ga er over een paar dagen even tussenuit. Ik hoef natuurlijk niet te vertellen wat ik ga doen!

11 opmerkingen:

  1. Hoi Gerreke wat een prachtige sfeervolle plaatjes heb je gemaakt kan je zo Kerstdagen van maken
    mijn complimenten
    Ik wens je een fijne dag toe
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Gerreke,
    Zo'n teer randje langs takjes en blaadjes bijft een prachtig gezicht, maar er komt weer sneeuw hoor!
    Ben heel benieuwd naar je verhaal.

    groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee,je hoeft niet te vertellen wat je gaat doen maar ik wil het wel graag weten ha ha.

    Mooie breekbare foto's heb je gemaakt, knap hoor.
    Hier in de vechtstreek sneeuwt het nu.

    Ik kijk uit naar je verhaal, en zul je voorzichtig doen?

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuurlijk moet je wel even melden waar je zit toch.....?
    Enne prachtige beelden om de week mee te starten.
    Fijne nieuwe week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb wel een idee wat jij gaat doen, heel veel plezier alvast. Ennuh...voorzichtig.
    Ben benieuwd naar je verhaal. Ik wacht het af.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The pictures make it a fairytale atmosphere!

    Ciao Gerreke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, dat noem ik nou eens oliedom van mezelf.
    Wat zou je anders met ski's doen haha.

    Veel genieten hoor,

    liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto's heb je gemaakt!!
    en jammer dat het muziekje op mijn blog ergens anders vandaag kwam.. hoopte dat iemand het als verrassing erop had gezet haha!! moet nog uitvinden hoe ik dat kan doen..
    fijne week

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is te zien hoor, dat je je best hebt gedaan voor de foto's! Prachtig gevangen, deze wintersilhouetten :D

    Klinkt gezellig, chocolademelk, banketstaaf en koffie die staat te pruttelen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It sounds and looks soooo cold in your part of the world, and it looks soooo beautiful through your eyes!
    Beautiful, beautiful pictures!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geniet van de schoonheid van je foto's. Echt schitterend hoor.
    Ben benieuwd naar je verhaal en natuurlijk ga ik het lezen en laat een reactie achter.
    En, geniet van je uitje. Het heeft vast iets met sneeuw te maken.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen