woensdag 22 september 2010

Het begin van een nieuwe dag!

Zodra ik de kinderen naar school heb gebracht, pak ik mijn stokken uit de kast, doe de deur op slot en ga op pad.

Ik loop op het fietspad richting de paardenwei. Van een afstandje zie ik de zon door de bomenrij langs het fietspad schijnen. Als een milde regen vallen de geelgeworden blaadjes op de grond. Twee duiven scheren al koeren over mijn hoofd. Ik onderdruk de neiging om te bukken en blijf gewoon doorlopen. De grasvelden zijn wit van de dauw. Prachtig al die pareltjes op het groen, want zo lijkt het als de zon erop schijnt.

Ik ga rechtsaf tussen de voetbalvelden en de andere paardenweiden door. Twee eksters krijsen, ergens hoog in de bomen, om het hardst. Verderop hinnikt een paard. Twee merels springen door het hoge gras, vast op zoek naar een wormpje of iets anders eetbaars. Ik schrik op door een vallend blaadje voor mijn neus.

Als ik over het bruggetje naar de parallelweg loop kijk ik in de sloot naar de uit de kluiten gewassen lelie. Prachtig is hij, zo groot. Ik zie nog maar een knopje. Zal hij nog uitkomen? Ik blijf even staan. Zachtjes gaat de wind door het riet. Een paar meerkoetjes zwemmen verderop en laten een spoor van kringetjes na.

Als ik weer verder loop zie ik al aardig wat eikeltjes op de grond liggen. Ik bedenk me dat daar weer leuke diertjes van kunnen worden gemaakt. Nog even wachten op de kastanjes. Overal zijn nu vogelgeluiden te horen. De bomen maken een zacht ritselend geluid, veroorzaakt door het kleine beetje wind dat er staat. Na drie kwartier genieten keer ik weer huiswaarts.

Een prachtig begin van een nieuwe dag die God ons heeft gegeven. Je dacht toch zeker niet dat deze nieuwe dag voor niets gekomen is? Geniet ervan!

4 opmerkingen:

  1. Prachtig stukje. En die foto erbij.
    Voor mij was het een drukke dag. Twee gesprekken over onze zoon van vijftien. ( eleos en jeugdzorg) Daar wordt je moe van. Ik ga dus Lekker in de zon zitten nu!

    Ik vind het einde van je blog echt verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om zo te mogen genieten van alles om je heen. Ben even jaloers op je dat je gewoon lekker deze tijd voor jezelf neemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, lekker even met je meegelopen door de polder :) En wat een prachtige foto van dat spinnenweb zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's...erg leuk en gezellig jouw blog ook !!! fijne dag !! liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen